FB TW GG PIN NWS
Adam Adam

Adam Adam

Yazar :
Yayıncı : POSTİGA YAYINLARI
Yayın tarihi :
ISBN : 6055711757
Sayfa sayısı : 160 sayfa
Kategori : Sinema-Tiyatro » Oyun (yerli)

Konusu

Nuri Gökaşan’ın yedi ülke, otuz dört şehirde sahnelediği tek kişilik oyunu “Adam adam” nihayet kitaplaşarak zihinsel bir şölen sunuyor bizlere. Felsefi ve eğlenceli diyaloglarla, “düzenle uzlaşmak zorunda olup olmadığımız” sorgulanıyor. Antik Yunan’dan günümüze kadar gelen diyalektik tartışma sanatı ışığında, yazarın kendi kendine sorduğu soruların cevaplarını Adam ve Fısıltı’sı tartışıyorlar.
Kitapta yer alan ikinci oyun “Belden Aşağı Tesellisi”nde ise canlı karakterleriyle popüler kültür tartışılıyor. Hayatın her alanında kendini gösteren yüzeysel yaşam ve günümüz insanının tiyatroya bakışının da sorgulandığı eserin çarpıcılığıyla metnin içine çekiyor bizi.
“Adam adam” kitabı akıcı dili ve keyifli üslubuyla mutlaka okunması gereken bir eser.

***
“Ankara Sanat Tiyatrosu’nda sahnelenen “Adam Adam”ın yazarı, yönetmeni ve tek oyuncusu Nuri Gökaşan’ı bu görsel sanatların hangi büyükleriyle kıyaslamalı? … Yazar güzel dil ve iğneli anlatımıyla öğretici bir oyun armağan etmiş.”
Prof. Dr. Türkkaya Ataöv, Cumhuriyet Gazetesi, “Ast’ta Bir Başyapıt” yazısından.

“Gökaşan’ın Muhabbetçisi’sinin, Fısıltı’sı ile konuşması, kimi zaman neşeli, kimi zaman hüzünlü ve düşündürücü, akıcı bir tempoyla yürüyüp gidiyor. Sanatçı kimi zaman meddah gibi taklitlerle hoşlaşan, kimi zaman neredeyse Antik Tiyatro’nun Haberci’si gibi dramatikleşen deyişiyle oyunu götürüyor. … Bir usta oyuncunun hüner gösterisi gibi değil, insancıl sıcaklığıyla neşeyi hüzne katarak anlatılan bir öykü var sahnede. Gökaşan alçakgönüllülüğü elden bırakmadan, iri laflar etmeden, bu sıcaklığı sağlıyor.”
Atila Sav, Milliyet Sanat, “İnsana Dair” yazısından.

“Dün gece Türkiye’nin nereden gelip nereye gittiğini anlatan muhteşem bir tiyatro eseri izledim. Ankara Sanat Tiyatrosu’nda sahnelenen Nuri Gökaşan’ın yazıp oynadığı ‘Adam Adam’ adlı tek kişilik bir oyun. Tiyatronun geleneksel amacını gerçekleştiren bir yapıt. Oyunun sanatsal yönü kuvvetli, sosyal ve siyasal içeriği de çok gerçekçi. Eser, akıcı dili, güçlü gözlemi ve sağlam temeller üzerine oturmuş temasıyla pırıltılar saçıyor. Vahşi düzeni cesurca eleştiriyor ve “yönetimlere” karşı en ağır sözleri, engin ironi anlayışı ile söyleyebiliyor.”
Fikri Sağlar, Birgün Gazetesi, “Nuri Gökaşan’ın Adam Adam’ı” yazısından.

“Oyunda iki adam görüyoruz. Biri siyasi sürgünlüğün üstüne yaşadığı ihanetlerle ruh sağlığı zedelenmiş, ama temel insani değerlere inancını hala sürdüren “adam”, öbürü ise onun tam tersi yaratılışta “karşı-adam” sesi gür bir Fısıltı. İkisi arasındaki diyalog kotarma ustalığı oyunu anlatanın değil anlatılanın ön planda olduğu bir aşamaya getirilmiş.”
Emrah Serbes, Radikal Gazetesi, “Adam Adam’a Oynamak” yazısından

Yazarı kimdir?